Nordpå
Nordpå / logo

Gjestfrihet og ro

Nordpå er stedet for god mat og fantastiske opplevelser i vakre omgivelser.

April Design har utviklet en visuell identitet med bærende element fra låvens takkonstruksjon og farger fra nærmiljøet. Nordpås primære kontaktpunkt er egen nettside og sosiale medier. Derfor er den visuelle identiteten optimalisert for digitale flater. Profilen reflekterer det ekte og genuine samtidig som den fremstår imøtekommende for gjester fra fjern og nær.

I Holtålen kommune i Sør-Trøndelag, innerst i Aunegrenda finner du Nordpå. Stedet ble bygd i 1829, og har siden den gang vært et sted der folk har trivdes.

I tillegg til å tilby overnatting, matopplevelser og aktiviteter til fjells, arrangerer Nordpå konserter og selskaper.

Vi har brukt buen fra låvens takkonstruksjon til å skape egenart i navnetrekket.

På Nordpå er det mye aktivitet og en leken atmosfære. Noen av aktivitetene har egne sub-brands. Du finner både Fjellhotell, Hub og Låven. Restauranten har byttet ut solen med noe grønt fra planteverdenen, mens Lille Nordpå skiller seg ut som mer smakfull og fristende med sine myke former. Alle merkene har likevel sterk merketilhørighet.
“Aunegrenda er en koselig og usedvanlig vakker fjellbygd. Fra Haltdalen stasjon klatrer bilveg oppover dalsiden og vi får et praktfullt panorama over bygda i Haltdalen. Øverst oppe i skogbannet lyser Nordpå oss i møte med sine gamle, barkede tømmervegger og sitt nye rødmalte panel. Utsynet fra Nordpå er fritt og fagert og de brune furuveggene i de gamle gårdene skinner som bronse i kveldsolen.” – Trondheim Turistforenings årbok, 1946
Scroll to top